Logistiek

Logistiek

Elke dag verwerken en verzenden de medewerkers uit ons magazijn bestellingen in heel Nederland. Wij maken gebruik van een efficiënt logistiek centrum met energiebesparende producten en klimaatbeschermend transport.

Logistiek

Elke dag verwerken en verzenden de medewerkers uit ons magazijn bestellingen in heel Nederland. Wij maken gebruik van een efficiënt logistiek centrum met energiebesparende producten en klimaatbeschermend transport.

Dagelijks leveren onze chauffeurs de bestellingen af bij onze relaties. Vanzelfsprekend brengt dit schade aan het milieu. Hazet neemt systematische stappen om te investeren in een modern, milieuvriendelijk wagenpark.

Uiteindelijk is het aantal gereden kilometers door een voertuig bepalend als het gaat om brandstofverbruik en emissies. Om optimaal gebruik te maken van het wagenpark en om ritten optimaal te plannen wordt gebruik gemaakt van gespecialiseerd ritplanningssoftware. Deze inspanningen zijn winstgevend: In de afgelopen vijf jaar hebben wij met succes het brandstofverbruik van vrachtwagens met 17% verlaagd.

Het wagenpark van de toekomst

Om onze relaties op de hoogte te houden van de bestelstatus, maken we steeds meer gebruik van elektronische systemen om de status van de levering bij te houden. Deze efficiënte aanpak bespaart aanzienlijk op papier en tijd. Bovendien werkt de igefa-groep momenteel aan een telematicaproject waarbij ons wagenpark wordt uitgerust met een specifiek informatietechnologiesysteem. Dit stelt ons in staat om belangrijke voertuiginformatie, zoals CO2-emissies, te lezen en te verzamelen.

Efficiënt logistiek centrum

Ons logistiek centrum bedient onze klanten in heel Nederland. Dankzij de nabijheid van onze klanten kunnen we snelle leveringen garanderen. Het logistiek centrum heeft een oppervlakte van 2600 m2 en biedt ruimte aan 2500 palletplaatsen. Door efficiënt, creatief en verantwoordelijk om te gaan met de beschikbare ruimte in het logistiek centrum, kunnen we onze voorraad vergroten.

Elektronisch logistiek management

Het elektronische logistieke managementsysteem biedt talloze mogelijkheden voor het analyseren en optimaliseren van magazijnlocaties, met als doel de tijd die nodig is voor het verzamelen en inpakken van goederen te verminderen. Dankzij ons efficiënte omboeksysteem tussen ons magazijn in Zaandam en ons logistieke centrum in Purmerend kunnen we snel ter plaatse leveren en kunnen afhaalklanten voorraad houden van goederen bij frequente afname. Om ervoor te zorgen dat producten altijd beschikbaar zijn, hanteren we een minimale voorraad voor geselecteerde producten.

Verpakkingsoptimalisatie

We houden voortdurend het verbruik van kartonnen dozen, sealingplastic, vulmateriaal en ander verpakkingsmateriaal in de gaten en streven naar optimalisatie, met aandacht voor de vereiste specificaties zoals het maximale draagvermogen van de verpakking, de impact op ons milieu en de effectiviteit ervan. Blanco dozen die we ontvangen tijdens een levering worden hergebruikt om verspilling te minimaliseren.

ADR opslag

Wij zijn in het bezit van een eigen PGS15 voorziening waarmee we gerelateerde ADR-producten kunnen opslaan. Hiermee wordt de veiligheid voor de medewerkers gewaarborgd en draagt dit bij aan het beperken of voorkomen van calamiteiten (die milieubelastend zijn).

Bel ons!

  • Groot aanbod merken
  • Eén overzichtelijke totaalfactuur
  • Eigen wagenpark met vaste chauffeurs
  • Parate kennis over wetgeving in ons vakgebied
  • Digitale oplossingen
Contact